Blog RTC

Fara dureri de spate la birou!

13.02.2019

Stiai ca, din 10 persoane care lucreaza la birou, 7 acuza dureri de spate? Durerea de spate cauzata de sedentarism si de pozitiile incorecte adoptate in timpul lucrului, reprezinta principala problema medicala a celor cu activitati sedentare. Studiile de specialitate atrag atentia ca, peste 70% dintre cei care desfasoara activitati de birou sustin ca intensitatea durerilor de spate resimtite a fost semnificativ mai mare la sfarsitul zilei de munca, in comparatie cu persoanele mobile, care presteaza activitati unde sedentarismul nu este prezent. 

Cea mai des intalnita cauza a durerilor de spate, este pozitia incorecta a corpului atunci cand se lucreaza la birou. O pozitie incorecta, creste efortul muschilor spatelui si intensifica presiunea resimtita de discurile vertebrelor. Absenta miscarii contribuie la acumularea oboselii spatelui. Chiar daca biroul este dotat cu scaun ergonomic, acesta nu poate suplini lipsa miscarii si a unei pozitii corecte. Se poate face ceva pentru a preveni  sau minimiza afectiunile spatelui? Iata cateva solutii la indemana, cu rezultat garantat.

Asumarea pozitiei corecte la birou:

Cel mai important si decisiv pas, este asumarea si pastrarea unei posturi corecte pe toata durata programului. Chiar daca este uneori incomod, trebuie sa mentinem un control constant asupra pozitiei adoptate in timpul lucrului. In timp, ceea ce percepem ca fiind un efort neplacut se va transforma in obisnuinta sanatoasa, cu rezultate pozitive pentru sanatate. Cum facem acest lucru? Aplicand cu vointa, rabdare si atentie, pasii de mai jos.

- Talpile  vor avea un contact ferm si complet cu podeaua. Asiguram astfel o sustinere completa si echilibrata a picioarelor, fara a solicita si obosi articulatiile.

- Picioarele vor fi pozitionate astfel incat sa formeze un unghi de 90 de grade intre partea inferioara si cea superioara. Asiguram astfel o buna circulatie a sangelui, pastrand picioarele relaxate.

- Vom lasa un spatiu liber intre marginea scaunului si partea interioara a genunchiului, pentru a nu bloca circulatia sangelui. Astfel, evitam aparitia varicelor si a crampelor musculare.

- Inaltimea scaunului va fi reglata astfel incat sa permita situarea soldurilor mai sus fata de genunchi.

- Spatele drept, lipit de spatarul scaunului. Ne asiguram ca pozitia spatelui nu este incovoiata. Astfel reducem stresul fizic aplicat asupra vertebrelor, minimizam oboseala muschilor spatelui si pastram coloana vertebrala intr-o pozitie sanatoasa.

- Umerii drepti, trasi usor catre spate. Nu exageram postura, pozitia trebuie sa fie comoda, relaxata, fara a deranja prin rigiditate. 

- Capul drept, privirea catre inainte. Monitorul va fi situat la nivelul ochilor, pentru a nu fi obligati sa stam cu capul aplecat.

- Bratele relaxate, sprijinind coatele pe bratele scaunului sau pe birou, formeaza un unghi deschis optim. Suntem atenti ca circulatia sangelui in brate sa nu fie blocata de marginea biroului.

Ce mai poti face pentru a combate efectele negative ale sedentarismului?

Miscare la fiecare 30 de minute

Chiar daca ai o zi aglomerata cand mailurile nu iti ofera niciun moment de respiro si sarcinile se acumuleaza, nu uita sa te ridici de la birou pentru cateva minute, la fiecare jumatate de ora petrecuta pe scaun. Ridica-te, fa cativa pasi, cateva miscari de gimnastica, destinde-ti spatele si gatul, flexeaza bratele si picioarele. Poti realiza miscari de destindere si relaxare chiar si din pozitia asezat. Odata la 60-80 de minute, acorda-ti cateva minute suplimentare de pauza. O scurta plimbare si daca este posibil, 5 minute de aer curat, te vor revigora dand in acelasi timp o pauza necesara ochilor si spatelui.

Scaun ergonomic

Daca biroul tau nu este dotat cu scaun ergonomic, poti solicita unul. Chiar daca par a fi un moft, scaunele ergonomice sunt special proiectate pentru a preveni disconfortul asociat muncii sedentare din pozita asezat. Detaliile specifice fac diferenta: spatar profilat anatomic, sezut  proiectat astfel incat sa nu blocheze circulatia sangelui catre picioare, suport pentru gat si cap, brate ajustabile, setari de inclinare si inaltime ce pastreaza postura corecta, materiale moi cu un echilibru atent dozat intre confortul fizic si cel termic. 

Suport ergonomic pentru spate

Varianta simpla, de suport ergonomic pentru spate, este realizata de regula din plasa si ofera ajutorul necesar in adoptarea si pastrarea pozitiei corecte, imbunatatind confortul. Accesibil ca pret, se adapteaza oricarui scaun standard de birou. Ofera o buna sustinere a spatelui, permite respiratia pielii si reduce oboseala. 

Varianta de top este formata din modele avansate, care pe langa functia de corectie si imbunatarire a posturii, ofera si un grad ridicat de confort. Acest tip de suport lombar, transforma scaunul de birou standard intr-un scaun ergonomic ideal. Realizat din materiale performante (spuma cu memorie, gel) un suport ergonomic pentru spate din aceasta clasa, va aduce multiple beneficii utilizatorilor, pretul de achizitie ridicat, fiind justificat de dotarile si performantele oferite. Poti testa gratuit suportul pentru spate Fellowes Professional Series Ultimate, completand formularul disponibil AICI.

Suport ergonomic pentru picioare

In completarea suportului ergonomic pentru spate sau independent de acesta, suportul ergonomic pentru picioare asigura o pozitie corecta si comoda a picioarelor. Previne circulatia deficitara a sangelui, faciliteaza pozitia corecta a acestora si per total, imbunatateste gradul de confort resimtit de utilizator. Fix sau reglabil, s-a dovedit de un real ajutor in scenariile de utilizate reale, utilizatorii sesizand o imbunatatire vizibila a gradului de confort la finalul zilei de lucru. Poti testa gratuit suportul pentru picioare Fellowes Ultimate Professional, completand formularul disponibil AICI.

Suport ergonomic pentru laptop sau monitor

Functia principala este de a asigura elevatia optima pentru laptop si monitor. Avand monitorul la nivelul ochilor, nu apar vicii ale posturii. In cazul suportului ergonomic pentru laptop, acesta asigura suplimentar si un grad de inclinare optim, astfel incat tastatura sa ofere un punct de contact ideal pentru a nu forta utilizatoril sa tasteze incomod, suprasolicitand incheieturile si articulatiile mainii.

Cum NU trebuie sa stam la birou

Nu stam la birou incovoiati, cu unul sau ambele picioare sub sezut, soldurile departate de spatarul scaunului si coatele sprijinite direct pe birou. Aceasta postura blocheaza circulatia sangelui, solicita discurile cervicale si streseaza articulatiile bratelor. Astfel, este favorizata, aparitia crampelor musculare la nivelul picioarelor, deformarea coloanei vertebrale, dureri la nivelul spatelui, gatului, bratelor si mainilor.

Nu stam la birou picior peste picior cu spatele curbat, lipsind soldurile, spatele si coatele de sprijin. In aceasta pozitie blocam circulatia sangelui atat in picioare si brate cat si in zona pelviana. Favorizam astfel aparitia crampelor musculare, a varicelor, a afectiunilor spatelui si articulatiilor. 

Chiar daca avem talpile in contact ferm si complet cu podeaua, oferim bratelor punctele de sprijin necesare pentru o postura relaxata si comoda. Nu ignoram pozitia spatelui si lasam un spatiu suficient intre interiorul genunchiului si marginea scaunului. Inatimea scaunului va fi reglata astfel incat soldurile sa fie situate mai sus decat genunchii. Spatele va fi intotdeauna drept, lipit de spatar, cu gatul aliniat pe directia coloanei vertrebrale, capul drept si privirea inainte. Coatele se vor sprijini pe bratele scaunului sau pe birou, pentru a nu presa bratele de marginea biroului, blocand astfel circulatia sangelui.

Daca ai nelamuriri sau ai nevoie de consultanta pentru a alege cele mai bune solutii pentru birou, apeleaza cu incredere la experienta unui consultant RTC. Impreuna cu acesta, vei alege solutiile ideale pentru mediul tau de lucru.